Életmód

Tévhitek a fogyókúra kapcsán

Hamarosan egy új fogyókúrás módszer lesz elérhető Magyarországon, melynek lényege egy gyógyszeres segítség, valamint egy online támogatói program (www.alliprogram.hu). A gyógyszer neve alli, hatóanyaga az orlisztát, melynek lényege, hogy meggátolja a zsírok egy részének felszívódását a szervezetbe.

Antal Emese
Antal Emese

A gyógyszer szedése mellett természetesen diétázni és sportolni is kell, a diéta során alacsony zsír- és kalóriatartalmú ételek fogyasztása javasolt. Megkérdeztük Antal Emesét, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnökét a fogyókúrákról és arról, hogy hol szokott a fogyókúrázók többsége hibázni a diéta során!

Itt a tavasz, amely sokak számára a megújulást, a kivirágzást jelenti. Ebben az időszakban kezdenek a legtöbben fogyókúrázni, hiszen lekerülnek a vastag ruhadarabok, amelyek a téli hidegben el tudták takarni – többé-kevésbé – a problémás testrészeket. A melegebb időjárással együtt viszont lengébben öltözünk, és így már jobban elő- és feltűnhetnek a pluszkilók jelei.

Hogyan kezdjük, milyen tempóban, káposzta-kúra vagy gyümölcsnap, vagy egyik sem jó megoldás? Számos tévhit létezik a köztudatban, a leggyakoribbakat szeretném eloszlatni jelen cikkben.

 

1. tévhit: Gyorsan szeretnék lefogyni

Sajnos, sokan hirtelen akarnak megszabadulni a feleslegtől, minden ezzel kapcsolatos diétát, receptet, csoda-bogyót kipróbálnak, amit a szomszédasszony, a fodrász, a barátnő javasol. A fogyókúra után pedig visszahízzák a leadott súlyt vagy még többet is – ez a jojó effektus. A tapasztalatok szerint a lassú, heti 0,5-1 kg fogyás marad meg általában tartósan, tehát itt is igaz a mondás: „Türelem, rózsát terem!”

Tévhitek a fogyókúra kapcsán2. tévhit: Koplalok, nem eszem semmit, úgy fogok lefogyni

A koplalással, „nem-evéssel” nagy bajt okozhatunk a szervezetünknek. Kb. másfél nap után a testünk a saját fehérjéit kezdi el bontani, és ha belegondolunk, hogy pl. a szívünk, a tüdőnk izmai is fehérjékből állnak, akkor máris láthatjuk, hogy ártunk magunknak. A legjobb a személyre szabott étrend, de általánosságban azt mondhatjuk, hogy az 1200-1500 kcal az az energiamennyiség, amelynél a fogyás beindulhat.

 

3. tévhit: Csak egy vagy két fajta ételt fogyasztok, a többit mellőzöm

Ha hosszabb ideig ugyanazt fogyasztjuk, egy idő után nem csak, hogy unalmassá válik, de bizonyos tápanyagokból a szervezetünk hiányt fog szenvedni, amelynek egészségi következményei is lehetnek.

Mindennap együnk gabonaféléket, zöldséget, gyümölcsöt, tejet és/vagy tejtermékeket, húst és/vagy húskészítményeket.

 

4. tévhit: Naponta maximum egyszer vagy kétszer eszem

Fogyókúrázóknak is a napi 4-5-szöri étkezés ajánlott, elosztva az energiamennyiséget. A többször – keveset elvet kell alkalmazni, így a szervezetünket nem terheljük meg hirtelen nagy mennyiségű étellel.

Tévhitek a fogyókúra kapcsán

5. tévhit: Szénhidrátot nem eszem

A szervezetünknek minden energiát adó tápanyagra szüksége van, azaz fehérjét, szénhidrátot és zsírt is kell naponta fogyasztani, valamint vitaminokat és ásványi anyagokat, még ha fogyókúrázunk is. Viszont mivel egyrészt a magyar lakosságnak a kutatások szerint magasabb a zsiradékbevitele, mint az ajánlott, másrészt a vizsgálatok alapján a fogyókúrában a csökkentett zsiradéktartalmú diéta bizonyult hosszútávon a sikeresebbnek az alacsonyabb szénhidráttartalmúval szemben, a zsiradékfogyasztás mérséklése ajánlott. Pl. az ételkészítésnél a húsokról távolítsuk el a látható zsiradékot, bő zsírban sütés helyett válasszuk az alufóliában, teflon edényben sütést vagy grillezést, tejtermékek és húskészítmények esetében a zsírszegényebbeket preferáljuk.

 

Végezetül ne feledjük: a jól megtervezett, egészséges fogyókúra során az egészségi következmények kivédése mellett a közérzetünk is jobb lesz, valamint előbb-utóbb beleférünk a kívánt ruhánkba. Ehhez viszont kitartás és akaraterő kell, amelyhez sok sikert kívánok!

 

————————————————————————————————————————————-

 

A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét! Vény nélkül kapható gyógyszer. Hatóanyag: orlisztát

 

 

nlc.hírlevél

Iratkozz fel az nlc hírlevelére, és olvasd elsőként a legizgalmasabb híreket!

FELIRATKOZOM

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése