Gasztro

Az Aldi–Lidl–Penny-háromszögben költjük el a pénzünket

A pénzügyi eredmények alapján tavaly nagyot nőtt itthon a három diszkont élelmiszerlánc, az Aldi, a Lidl és a Penny Market. Leginkább azért szeretjük őket, mert gyorsan reagálnak a legújabb vásárlói igényekre.

A GfK adatai alapján azt írja a G7, a tavalyi és az idei első fél év számai között jelentősebb változás látszik, hogy hol vásároljuk meg a napi fogyasztási cikkeket. A hipermarketek, a Tesco, az Auchan és az Interspar elveszítették korábbi vezető szerepüket, mert a három diszkont összesítve megelőzte őket.

Míg egy éve a háztartások összes kiadásának negyedét a hipermarketekben költöttük el, a diszkontokba ma már több pénz áramlik. Mivel az élelmiszer-kiskereskedelem piaca összességében is folyamatosan nő, ez nem jelenti azt, hogy a Tesco, az Auchan és az Interspar boltok forgalma érdemben esne. Közben a drogériákban is egyre több pénzt hagyunk ott, jellemzően a dm-ben, a Rossmannban és a Müllerben.

A diszkont élelmiszerláncok közül a legnagyobb növekedést az Aldi érte el, reálértékben gyakorlatilag megduplázta hazai boltjainak forgalmát. A Lidl 50 százalék feletti reálforgalom-bővülést ért el, a Penny pedig 18-at. A GfK elemzője szerint a siker titka elsősorban, hogy a diszkontok az utóbbi időben gyorsan reagálnak az új vásárlói igényekre. Szélesítették a frissáru-kategóriát és a vega, vegán, laktóz- és gluténmentes termékek körét, és megújították a boltok belső megjelenését.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top