Szabadidő

„A Disney egyik nagy klasszikusához nyúltunk hozzá” – így lett új sorozat a 101 kiskutyából

Orion Ross a Disney számára keresi az ötleteket szerte Európában az újabbnál újabb animációs sorozatokhoz. Legutóbb egy nagy Disney-klasszikusból, a 101 kiskutyából készített sorozatot Dalmata utca 101 címmel. Londonban beszélgettünk.

Több mint tíz éve dolgozol a Disney-nek egy olyan korban, amikor a legtöbben néhány évente munkát váltanak…

Az animációs sorozatok hosszú évek alatt készülnek csak el. (nevet) Nehezen lehet ezt megunni, mert minden új show teljesen más, és mindegyik másféle kihívásokat tartogat. Mindegyik projekten más és más csapat dolgozik, szóval folyton változnak azok is, akikkel együttműködöm.

A Dalmata utca 101 hol helyezkedik el a listádon?

Ez az eddigi legnagyobb és legnehezebb sorozat, amin dolgoztam. Nagyobb ambíciókkal vágtunk neki a szokásosnál, és az is emeli a tétet, hogy a Disney egyik nagy klasszikusához nyúltunk hozzá. Rengetegen ismerik a 101 kiskutyát, egészen mások az elvárások ilyenkor, mintha nulláról kezdenénk egy show-t. Szeretnéd ugyanazt adni az embereknek, amiért szerették az eredetit, közben mégis egy csomó dologban újítani próbálsz. Korábban is voltak már nagyszabású sorozataink, de ezúttal egy igazi klasszikushoz kellett felérnünk.

Dalmaták a Dalmata utcából. (fotó: Disney Channel)

Összefoglalnád röviden, hogy pontosan mi a dolgod a Disney-nél? Te döntötted el, hogy készüljön egy animációs sorozat a 101 kiskutya alapján?

Nem egyedül döntöttem erről, de egyike vagyok azoknak, akik meghozták ezt a döntést. Az én feladatom, hogy új ötleteket gyűjtsek animációs sorozatokhoz, amiket aztán európai stúdiókkal és produkciós partnerekkel valósíthatunk meg, és ezáltal új tartalmakat szolgáltathatunk a Disney Channel, a Disney Junior és a többi televíziós csatornánknak. Európai stúdiókkal dolgozom, de nemcsak az európai közönségnek, hanem az egész világnak készítjük a műsorainkat. A Pizsihősök például egy francia produkció, de nemcsak Franciaországban, hanem az egész világon játsszák. Valójában nem egy stúdiót irányítok, hanem egyike vagyok annak a néhány vezetőnek, akik együtt dolgoznak több különböző független animációs stúdióval. Jelenleg tíz különböző animációs sorozatunk van gyártási fázisban. Nemcsak a Disney-vel dolgozunk együtt, más műsorszolgáltatóknak is szállítunk tartalmakat. Az Egyesült Államokban a Disney teljesen más. Ott saját stúdiója van, és a sorozatait házon belül készíti el. A mi módszerünk nem ez. Bár a Dalmata utca 101 egy 100 százalékig Disney produkció, mégis a Passion Animation volt a gyártója Londonban. Épp az adja a munkám savát-borsát, hogy ennyi különféle stúdióval dolgozhatok.

Te választod ki, hogy melyik stúdiókkal dolgozol?

Valójában egy közvetítő vagyok a stúdiók és a Disney menedzsmentje között. Ha valaki felvázol nekem egy projektet, ami elnyeri a tetszésemet, akkor kicsit dolgozunk rajta, esetleg készítünk egy pilotot, aztán az elkészült próbarészt elviszem a Disney vezetőihez, és megpróbálom meggyőzni őket a megvalósításáról. Lehet, hogy én döntöm el, mi az az ötlet, amivel érdemes próbát tenni, de az már nem az én hatásköröm, hogy az általam támogatott ötletek közül melyikből lehet sorozat.

Másmilyennek látod az Európában készült sorozataitokat, mint az amerikaiakat?

Leginkább az emberek mások, akik készítik őket. A közönségünk mindkét esetben ugyanaz, és ha jól csinálod a dolgodat, akkor bárhol a világon szeretni fogják. Nem célunk az, hogy a sorozatra ránézve az emberek azonnal meg tudják mondani, hogy ez a show most Európában, nem pedig Amerikában készült. Nem hiszem, hogy a Pizsihősök amerikai rajongói tudnák, hogy ez egy francia sorozat. A lényeg, hogy releváns, izgalmas, vicces, optimista és varázslatos legyen, mert a Disney ezt várja tőlünk. Talán a vizuális stílusban látható némi különbség, de nem erre fektetjük a hangsúlyt. A lényeg, hogy a nézők szeressék a karaktereket és a történetet.

Orion Ross (fotó: Disney Channel)

A Disney mindig is globálisan gondolkodott, ugyanakkor mostanában megfigyelhető a törekvés arra, hogy a tartalom részben lokalizált is legyen. Mint például a moziban a Vaiana vagy a Coco esetében történt…

A Dalmata utca 101 esetében számunkra is fontos volt, hogy megmutassuk a brit kultúrát, hiszen ez is egyedi ízt kölcsönöz a sorozatnak. Viszont annyira nem akartuk beleásni magunkat, hogy ezáltal bárkit is eltántorítsunk a show-tól. A történetünk a mai Londonban játszódik, és ez egyáltalán nem mellékes tény, ugyanakkor ha valaki nem ismeri Londont vagy a briteket, attól még tökéletesen érteni és élvezni fogja a show-t, hiszen elsősorban egy univerzális témáról, a családról szól.

A kilencvenes években már készült rajzfilmsorozat a 101 kiskutyából…

Rejtélyes módon átköltöztették őket Amerikába, és minden kutyának amerikai akcentusa volt. Nagyon sikeres volt, Európa néhány országában mind a mai napig műsoron van. Ők az eredeti film végi dalból inspirálódtak, aminek egy sora arról szólt, hogy kiköltöznek egy farmra. Mi nem ezt az utat követtük, nem az ő sztorijukat akartuk folytatni. A karaktereink rokonai az 1961-es rajzfilm hőseinek, de ez már egy teljesen új történet. Az eredeti 101 kiskutya még mindig csodálatos, nincs értelme azt a történetet újra elmesélni, hiszen nem tudnánk annál jobban. Mi valami újat akartunk.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top