nlc.hu
Trend

Hibák az országos iskolai kompetenciamérés alatt

Döcögve, hibáktól terhelve zajlott le az iskolai kompetenciamérés

Országos összeomlás nem volt, de sok-sok hiba mételyezte meg a kompetenciatesztet.

Idén először digitálisan mérik fel a 6., 8. és 10. évfolyamos diákok matematikai, szövegértési kompetenciáit. Az eredménytelen próbamérések után szerdán már élesben zajlott a 10. évfolyamos diákok kompetenciatesztje. A beszámolókból kiderül, hogy a rendszer ugyan nem omlott össze úgy, mint a tavaszi szünet előtt, a hibák sok helyen megnehezítették, van, ahol el is lehetetlenítették a felmérést. A visszajelzéseket a hvg.hu gyűjtötte össze. Ezekből kiderül:

  • „A tizedikesek kompetenciamérése a magyaron jól ment, most a matek akadozott, de egyes tanulóknál totál lefagyott. Hiába jelentkeztek be a gyerekek újra és újra, nem történt semmi.” (eduline.hu)
  •  „A rendszer működésképtelen, a feladatok nem megoldhatóak, a központból is jelezték, hogy országos szintű probléma van.” A program „esetenként kidob a mérésből vagy karikázik, hibaüzenetet ír.” (Telex)
  • A matematikai eszköztudást vizsgáló résznél a folyamatos hibaüzenetek, időtúllépések miatt már annyira lelassult a rendszer, hogy a diákok a 30-ból csak 6-7 feladatot tudtak megcsinálni.

Az Emmi korábban azt írta, a diákok próbálgathatják a rendszert a tavaszi szünet alatt, hogy az éles tesztre már megismerkedjenek vele. A jelek szerint nem ezen múlt a siker.

Osztályterem

Fotó: MTI/Balázs Attila

A 10. évfolyamon az éles mérés április 20-á kezdődött és május 3-ig tart, a 8. évfolyamon május 4–17. között, a 6. évfolyamon pedig május 18–31. között rendezik – emlékeztet a hvg.hu. Az idegen nyelvi méréseket idén szintén digitálisan fogják megírni a diákok. Az országos kompetenciamérés 2001-től 2021-ig a tanulók szövegértési képességeit és matematikai eszköztudását mérte fel. Idén ez kiegészül a természettudomány területtel is, amiben a feladatokhoz egy-két kérdés tartozik. A kompetenciaméréseket 2001 óta végzik, hogy országos szinten összehasonlíthassák az iskolák és a tanulók teljesítményét. Leginkább azt nézik meg, hogyan tudják a gyerekek a gyakorlatban is alkalmazni az elsajátított elméleti tudást. A diákok nem kapnak osztályzatot a mérésekre.

Az elmúlt években a szakközépiskolások lesújtó eredménnyel szerepeltek a teszteken.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top