Vasárnap este a Los Angeles-i Crypto.com arénában 66. alkalommal adták át a zeneipar legmagasabb presztízsű elismerését, a Grammy-díjakat és persze lezajlott az ilyenkor elmaradhatatlan ruhaverseny is a vörös szőnyegen. Íme a legsikkesebb, a legmegosztóbb és leginkább extravagáns öltözékek!
Taylor Swift egy hófehér, csípőig sliccelt Schiaparelli estélyiben érkezett, melyet fekete operakesztyűkkel kombinált. Az öltözék Katalin hercegné szettjét idézte a tavalyi BAFTA-gáláról. Ám ahogy mostanában az énekesnő majd minden outfitjén, úgy ezen is felfedezhetők voltak bizonyos utalások: a chokerként viselt, éjfélre állított karórával a jelenlegi, Midnights című stúdióalbumára utalhatott, míg a fekete-fehér színvilágból a rajongók arra következtettek, hogy a gálán végre bejelentheti a Reputation album újrakiadását. Swift azonban végül nem ezt, hanem egy áprilisban megjelenő, új albumot jelentett be a színpadon.
A 21 éves Olivia Rodrigo egy nála 8 évvel idősebb ruhában érkezett az eseményre. A fehér, kristályokkal díszített kreáció a Versace divatház 1995-ös tavaszi-nyári kollekciójából való és annak idején Linda Evangelista mutatta be a kifutón.
Janelle Monáe egy időtlen, klasszikus, ám mégis futurisztikus hangulatú estélyit viselt a Giorgio Armani Privétől. A színész-énekesnő a vörös szőnyegen elmondta: az öltözéke folyékony feketesége a fekete büszkeséget és azt az örömöt szimbolizálja, melyet legutóbbi lemezével akart közvetíteni.
Miley Cyrus és John Galliano, a Maison Margiela divatház kreatív igazgatója közösen írták tovább a pucérruhák divattörténelmét ezzel a kreációval. A hálószerű ruhát, mely csak az elengedhetetlenül szükséges felületeken fedte az énekesnő testét, kézi munkával, több száz arany biztosítótűből állították össze, és visszautalt a divattervező egyik korábbi alkotására, az 1996-os őszi-téli kollekciójából. Cyrus megjelenése sokak szerint a fiatal Jane Fondát idézte Barbarella szerepében, mások Leia hercegnő arany bikinijére asszociáltak róla.
Dua Lipa ruhája, mely félúton volt egy diszkógömb és egy páncélzat között, személyre szabottan az énekesnő számára készült a Courrèges divatház műhelyében. A sztár annyit mondott róla, hogy nagyon erősnek érzi magát benne. Feltételezhetően nem is lehetett valami könnyű elbírni a több ezer fémlapocskával kirakott ruhát.
Mindössze két hónappal azután, hogy életet adott első gyermekének, Halle Bailey máris bevállalt egy pucérruhát a Gucci divatháztól. És milyen jól tette! Az énekes-színésznő úgy nyilatkozott, a várandóssága után alig várta, hogy újra testhezálló öltözékeket viselhessen.
Lana Del Rey a megjelentek döntő többségétől eltérően nem egy luxusdivatház estélyi ruhájában érkezett az eseményre, hanem egy fekete koktélruhában, melyet személyesen vásárolt egy vintage boltban. A legközelebb country albummal jelentkező énekesnő öltözéke és hajviselete az 1960-1970-es évek countrylegendája, Loretta Lynn stílusát idézte.
Chrissy Teigen sem a földet söprő szoknyahosszra szavazott ezúttal. Ehelyett a vörös szőnyegen tavaly óta újra felkapottnak számító művirágos trendre csatlakozott fel ezzel a látványos, gigarózsás mikrominivel. Kár, hogy megfelelő méretű cipőt viszont nem sikerült húznia hozzá.
Laverne Cox a Comme des Garçons márka archívumából választotta ezt a kéttónusú, szívet formázó kreációt, mely a 2015-ös tavaszi-nyári kollekció emlékezetes darabja.
Summer Walker teátrális, csupa toll outfitje Audrey Hepburn ikonikus öltözékét idézte a My Fair Lady című film ascoti jelenetéből.
Dawn Richard a Khosrov márka legújabb, Botticelli A tavasz című festménye által inspirált kollekciójából választotta ezt a meglehetősen drámai hatású kreációt. Az énekesnő, akinek művészetében kulcsszerepet tölt be a New Orleans-i kultúra, saját bevallása szerint azért öltözött fának, mivel az outfit szimbolizálja számára a gyökerekhez, a hagyományokhoz való kapcsolódást.
A gála kétségkívül legmegosztóbb öltözékét Doja Cat viselte. A pucérruha, mely Dilara Findikoglu török-brit divattervező kreációja, művészi megvilágításban mutatta meg az énekesnő testét borító tetoválásokat és eredeti ötlet volt az alsószoknyából induló uszály is. A fűzőből kikandikáló mellbimbók miatt sokan közönségesnek bélyegezték az outfitet, és való igaz, hogy anélkül is – sőt, akkor még inkább – működhetett volna.