nlc.hu
Utazás

Változik a parkolás Budapesten - részletek

Változik a parkolás Budapesten: emelkednek a díjak, de egységesebb zónák jönnek

Átlátható, világos, négy zónatípusból álló egységes parkolási rendszert vezet be a Fővárosi Önkormányzat, és megemeli a parkolási díjakat is.

A Fővárosi Közgyűlés szerdán 22 igen szavazattal és 7 nemmel új parkolási rendeletet alkotott, e szerint Budapest területén négy zónát határoznak meg:

  • az A-jelű zónában 600 forintba kerül majd óránként a parkolás, és 8 és 22 óra között kell a díjat fizetni,
  • a B-jelűben 450 forint az óradíj 8 és 20 óra között,
  • a C-zónában 300 forint, 8-18 óra között,
  • a D-zónában pedig 200 forint, 8-18 óra között.

Az A-B-C zónákban legfeljebb három órát lehet parkolni, a D-zónában ez nincs korlátozva. Az új parkolási rendszer részeként egységes információs táblák is megjelennek az utcákon, amelyek egyértelművé teszik az egyes parkolási zónák jellemzőit, emellett körülbelül 10 százalékkal nő a parkolási díjas zónák területe.

 Az új szabályozás szeptember első hétfőjén, azaz 5-én lép hatályba.

Kerékpáros közlekedik Budapesten a kétoldalt parkoló autók között

Kerékpáros közlekedik a főváros VII. kerületében a Hernád utcában, a kétoldalt parkoló autók között. (Fotó:
MTVA/Bizományosi: Róka László)

A közgyűlés többsége nem támogatta a Fidesz-KDNP-frakció módosító javaslatát, hogy 8 óra helyett fél 9-től legyen fizetős a parkolás a fővárosban. Az LMP szóvivője, Gál József a közgyűlés előtt pedig arról beszélt, a rendelettervezet nem “kezeli” a kerületek által 2-3 ezer forintért kiadott éves parkolási engedélyek ügyét, amelyet aránytalanul olcsónak tart a párt. Az LMP azt javasolta, vezessék be a klímabérletet és a dugódíjat, amelyek – várakozásaik szerint – ösztönöznék az autósokat, hogy a közösségi közlekedést használják és hozzájárulna a belvárosi autóforgalom csökkentéséhez.
 
A közgyűlés felülvizsgálta a szmogriadótervet és egyhangúlag úgy döntött, november 1-jétől egy szmogriadó esetén az EURO 3-besorolású járművek sem közlekedhetnek a fővárosban, így érhető el, hogy a járművek fele ne közlekedhessen szmogriadó esetén. A közgyűlés döntése értelmében megszűnt a hibrid-dízel vegyesüzeműek kedvezménye és 2023. november 1-től a taxik eddigi kedvezménye is, bár a főpolgármesternek egy év múlva felül kell vizsgálnia, indokolt-e a taxik megtartása a kedvezményezetti körben. A rendeletet a jövőben három helyett kétévente kell felülvizsgálni.

(via MTI)

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top