Egészség

5 tipp a pihentető alváshoz

Sokan a napi robot és a magánélet összeegyeztetése miatt hanyagolják az alvást, pedig az alvási zavarok nagyban befolyásolják egészségünket és mindennapjainkat. A kiadós alvás javítja az analitikus elmét, agyunk gondolkozásra, döntéshozatalra és emlékezésre irányuló területeit. Növeli a test teljesítőképességét és erősíti a pozitív gondolkodást. Íme, 5 tipp a jó alvásért:

Életünk minden szintjén állandó rohanásban vagyunk. A munkában folytatott terhelés miatt testünk lázasan dolgozik, olykor szűnni nem akaró fájdalmakat keltve lényünkben. Elménk a napi teendők, események, remények és aggodalmak martaléka, már-már képtelennek tűnik a lazításra, a kikapcsolódásra.

1. Környezet

Gondoskodjunk a megfelelő környezetről: sötét szoba, kényelmes ágy, matrac, párna. Lehetőleg ne hanyagoljuk el a körülményeket, ne csupán a kanapén aludjunk, hanem a kellő ellazulást biztosító hálószobánkban. Érdemes lefekvés előtt kiszellőztetni a szobát, az oxigén megnyugtató hatással van tudatunkra. A szellőztetés fázósaknak különösen ajánlott, így nem kell a nyitott ablaknál aludniuk. Ha mégis, gondoskodjanak meleg ágyneműről.

2. Ágy

Maga az ágy is sokat számít. Az ágy maradjon meg alvásunk helyszínének, tehát az ágyon ne együnk, tévézzünk, internetezzünk. Az elme összekapcsolja az ágyat ezekkel a tevékenységekkel, s ez rontja alvásunk minőségét. Ha lehet, az ágy közelében ne tartsunk elektronikai berendezéseket, csak ha szükséges, például az ébresztés miatt.

3. Nyugalom

Zárjuk ki a zavaró tényezőket a hálószobából. Kapcsoljuk ki a tévét és a számítógépet, vagy ha szükséges, teljesen áramtalanítsuk azokat. Ha partnerünk horkol, kérjük meg, hogy tegyen ellene valahogy. Ugyancsak rekesszük ki környezetünkből a stresszt kiváltó dolgokat, például ne hagyjuk a kifizetetlen csekkhalmokat az éjjeliszekrényen. A teljesebb ellazulásért párologtathatunk megnyugtató hatású illóolajokat, vagy hallgathatunk természeti hangokat játszó felvételt vagy meditációs zenét.

Két fontos dolog van még. Hogy mi? Az Emke blogról megtudhatod!

5 tipp a pihentető alváshoz

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése