Viszlát, húsvét! Így változtatta meg a Google kereséseket a koronavírus

Baranyai Enikő | 2020. Március 31.
Senkit nem érdekel idén a húsvét, de mindenki kovászt és maszkot akar készíteni otthon, sőt: megugrott az otthoni hajvágásra indított keresések száma. Így változtatta meg a netes kereséseket a koronavírus.

Hajvágás otthon

Nagyon úgy tűnik, hogy nem akarnak kockáztatni a magyarok, és bár a kijárási korlátozás idején is elmehetnének fodrászhoz, inkább otthoni hajvágásra adják a fejüket. Ha az elmúlt 12 hónapot nézzük, akkor láthatjuk, hogy március elején alaposan megugrott a keresés az otthoni hajvágásra. Ezzel kapcsolatban mi is több cikket közöltünk már. Ebben a házi hajfestésről, ebben pedig az otthoni hajbeszárításról lehet mindent megtudni.

Mindenki otthon akarja vágni a haját a kijárási korlátozás alatt (fotó: NLC/Google Trends)

Keressük, kutatjuk a kézfertőtlenítőt

Hiánycikk a kézfertőtlenítő, ahogyan gumikesztyűt sem könnyű már találni, mégis mindenki ezt keresi, kutatja a neten. Az elmúlt  30 nap kereséseit nézve toronymagasan vezet a kézfertőtlenítő, míg a gumikesztyű csak március utolsó hetében kezdte lázba hozni az embereket. Azt nem tudjuk, hogy hol lehet literszámra, nem horror áron beszerezni fertőtlenítőt, de a helyes kézmosásról tudunk néhány infóval szolgálni.

Fertőtlenítő kontra gumikesztyű a keresőben (fotó: NLC/Google Trends)

Kit érdekel a húsvét?

Mi, akik tartalmakat készítünk, jól tudjuk, hogy a húsvét előtti 2-3 hétben már megugrik a keresés nemcsak az ünnepre, de a sonkára, tojásra és a dekorációkra is. Nos, ennek az elmúlt egy hétben nyoma sem volt. Az embereket idén mintha hidegen hagyná a húsvét, ellenben mindent, de tényleg mindent tudni akarnak a koronavírusról a Google segítségével. 

Nem sok embert érdekel most a húsvét (fotó: NLC/Google Trends)

Karanténtípusok

Március elejétől az ország karantén-lázban ég. Leginkább az önkéntes, valamint a hatósági karantén közötti különbségre, a karantén alatti fizetésre, valamint a karantén matricára keresnek honfitársaink.

Mennyire fontos a karantén? (fotó: NLC/Google Trends)

Tilalom kontra korlátozás

Magyarországon március végén vezették be a kijárási korlátozást. Mi is több cikkben taglaltuk, hogy hogyan érinti ez vásárlási szokásainkat, elvált szülők esetében a gyermekláthatását, vagy a hétvégi sportolást, kirándulást. Az elmúlt 30 napban azonban a többség még a kijárási tilalomra keresett, vélhetőleg felkészülve egy szigorúbb szabályozásra. Fontos tisztázni, hogy jelenleg (március 31-én) hazánkban még csak kijárási korlátozásról beszélünk.

Kijárási tilalom, kontra kijárási korlátozás (fotó: NLC/Google Trends)

Süssünk otthon!

Most tényleg nem érdemes naponta a boltba rohangálni friss kenyérért, ezt mi magunk is megsüthetjük otthon. Erre jöttek rá a magyarok az elmúlt hetekben, ugyanis brutálisan megnőtt a kenyérreceptre keresők számon. A nagy bevásárlást pedig hetente egyszer oldjuk meg. Kenyérvariációkra mi is sok receptet hoztunk már! Ebből az egyik legnépszerűbb a házi tönkölykenyerünk volt.

Mindenki kenyeret akar sütni, és receptet keres (fotó: NLC/Google Trends)

Kovász kontra élesztő

Kenyeret sütni azonban többnyire élesztővel szoktunk, nos abból mostanság nem könnyen találni. Az elmúlt hónapban éppen ezért megugrott a keresések száma a házi kovász készítésének, valamint a házi élesztő készítésének módjára. 

Nincs élesztő, hogyan készítsünk kovászt? Ezt keresik az emberek (fotó: NLC/Google Trends)

Maszk, ami nincs

Maszkot sem kapni a patikákban, és mielőtt 20 százalékos influenszer kód segítségével horror áron kezdenénk rendelni a netről, érdemes rákeresni arra, hogyan készíthetünk mi magunk mosható maszkot otthon. Persze fontos tudni, hogy ezek nem nyújtanak 100 százalékos védelmet, és lehetőleg hallgassunk Müller Cecília tisztifőorvosra, és ne húzogassuk az arcunkon föl és le, mert akkor tényleg semmit nem ér a viselése. Március végére egyébként abszolút rekorder lett itthon keresésben a maszk készítése kifejezés.

Maszkot vennénk és csinálnánk. (fotó: NLC/Google Trends)

Nem vagyok ideges, fő a nyugalom!

És végül nem voltunk restek, összehasonlítottuk, hogy mennyivel nőtt meg a keresés a nyugtató termékek iránt az elmúlt 90 napban. Vagy azért, mert már mindenki beletörődött a koronavírus-járványba, vagy azért, mert még van mibe kapaszkodni, de elmondható, hogy egyelőre a napsütés elég számunkra ahhoz, hogy optimisták maradjunk, és karácsonykor többen kerestek nyugtatókra, mint most.

Nyugtató és a koronavírus kapcsolata(fotó: NLC/Google Trends)

Életünk a koronavírus idején:

Exit mobile version