Összességében több mint 470 milliárd forint értékű iparág az Instagram-influenszereké: a képmegosztó-óriás a legfontosabb közösségimédia-felület a témában, a játékban részt vevők ereje pedig cseppet sem elhanyagolható. Az alábbi divattrendeket is nekik köszönhetjük.
1. Neonláz
A neonárnyalatok népszerűségét nemcsak a kilencvenes évek divatirányzatainak visszatérése generálta, hanem maga Kim Kardashian is. Ő volt ugyanis, aki múlt év augusztusában hugicája, Kylie Jenner szülinapi buliján egy neonpink Yeezy ruhában mutatkozott, minek következtében sok millió lájkot gyűjtött be magának, a divatmárkák pedig azonnal másolni kezdték. Az élénk színek persze Kylie Jennertől sem állnak távol, ő is beszállt a népszerűsítő buliba, majd Kendall Jenner instás oldalán is megjelentek a neonruhás fotók.
Hozzá kell tenni, hogy a szövegkiemelők színeit néhány divattervező már az őszi-téli kollekcióba belevette, ami augusztusra rég ismert volt, ahhoz azonban komoly szükség volt a Kardashian-lányokra és a többi influenszerre, hogy szélesebb körben is terjedni kezdjen a trend.
Tavaszra beérett a kemény munka gyümölcse, a luxusszinttől a tömegmárkákig mindenkinél megtaláljuk a rikító árnyalatokat, akár ruhaneműkről, akár kiegészítőkről van szó. És nemcsak a divatcikkek körében hódítanak a neonszínek: a sminkek esetén szintén népszerűek a feltűnő pink rúzsok, a neon szemhéjtusok és persze a körömlakkok is.
2. Overallok
A kezeslábas ruhák szintén sokat köszönhetnek az influenszereknek, ők ugyanis kitartóan megtalálják a legszebb darabokat közülük, és nem átallják szerzeményeiket a követőik elé is állítani mintaként. Az elmúlt szezonokban igazi alapdarabbá vált az overall, elegáns, dögös, hippis, militarys vagy épp farmerváltozatokat egyaránt láthattunk már.
Az influenszerek hatását erősítik azok a divatmárkák is, amelyek nyíltan a legnagyobb követői bázissal rendelkező celebek, például a Kardashian lányok szereléseit másolják le azonnal, ahogyan megjelenik róluk egy fotó a közösségi oldalon. Tipikusan erre állt rá a Fashion Nova, aminek egész működése arra épül, hogy a pillanatnyi érdeklődéshullámot meglovagolva impulzusvásárlásra ingerel a közösségi médiában.
De az overallok a divatházak kollekcióiból sem maradtak ki, az Alberta Ferretti és a Giambattista Valli csak kettő a sok közül, akik megtalálták a módját, miként keresztezzék az egyrészes öltözetet a képviselt stílussal. Egy elegáns darab legalább annyira öltöztet, mint egy kiskosztüm, de a nyári változatok is ott vannak már a képmegosztón: ha egy kis inspirációra vágyunk, nézegessük a #boilersuit vagy #jumpsuit hashtagekhez tartozó fotókat.
3. Állatminta-uralom
Attól függetlenül, hogy a leopárdminta igazi örök darab a divatban, az elmúlt szezonokban még inkább felértékelődtek azok a szettek, amelyekben szerepel – mostanság pedig a kígyómintát is javasolt valamilyen mértékig belevinni az öltözködésünkbe.
Az influenszereknek is komoly szerepük van mindebben, ruhák, táskák, cipők terén egyaránt szeretik beválogatni őket az outfitjeikbe, a #currentlywearing-hez hasonló hashtagek pedig naprakészen bizonyítják, hogy ha rajtuk múlik, az állatminták nem mennek sehová.
Hogy mindennek mennyire erős a hatása, azt jól mutatja, hogy az Edited felmérése szerint Kylie Jenner januári, tehénmintás fürdőruhás fotója óta a foltos minta népszerűsége 260 százaléknyit ugrott, és kimutatható az érdeklődés influenszerkörökben a zebra- és tigrismintás cuccok iránt is.
Ha ezek után bárki szívesen felcsapna influenszernek, jó hír, hogy állatmintás ruhákat, kiegészítőket a sarki plázában is levadászhatunk, arra azonban legyünk tekintettel, milyen színek és fazonok állnak jól nekünk.
4. Csit-csatok és hajpántok
Frizuratippekért sem kell másokhoz fordulnunk, az influenszerek e téren is abszolút naprakészek. A méretes csit-csatok, a csillogó köves, üzenetekkel ékesített csatok és hajpántok egyaránt megtalálhatók a repertoárban. Egyezményes ajánlásaik alapján hajhosszúságtól függetlenül érdemes feldobni velük frizuránkat, akár a munkahelyre, akár az esti buliba igyekszünk.
A széles hajpántok, csatok divatja a kifutókat sem kerülte el, sőt be kell látni, hogy a divattervezők egy fél lépéssel az influenszerek előtt jártak, mikor azon kellett ötletelni, mit tegyenek a nők a hajukba. A Prada a Katalin hercegné frizurájában is többször látott, bumszli hajpántok trendjét egyengeti, a Dolce & Gabbana a sálak viseléséhez nyújt inspirációt, Ashley Williams pedig az egyik legtöbbet másolt csattípust emelte kollekciójába, amelyet méretes feliratokkal dekorálnak.
Ezek a hajdíszek egyáltalán nem számítanak nehezen levadászható daraboknak, a változatos kínálat láttán még akár hátra is hőkölhetünk. Inspirációs forrást jelenthetnek az influenszerek által szívesen használt #headbandstyle, #hairslides vagy #headbands hashtagek, de a #hairclip önmagában is közel kétmillió fotót dob ki, tele hajszelfikkel.
5. Natúr színek
A támogatói pecsétet a natúr, földszínű ruhák is megkapták, melyekről már mi is megénekeltük, mennyire népszerűvé váltak mostanra. A skandináv stílus kedvelőinek Pernille Teisbaek street styler anyuka, a letisztultabb párizsi sikk kedvelőinek Loulou De Saison posztjaiból érdemes inspirálódni, de az sem gond, ha a glamúros-nőcis vonal jön be: Kim Kardashian ruhatárában legalább annyi a bézs cucc, mint a neon, tekintve, hogy hites ura ruhamárkája fülig szerelmes a földszínekbe.
A hivatalos divatajánlások között egyszínű és élénk színekkel kombinált bézs szettek egyaránt feltűntek. Victoria Beckham, a Max Mara, a Chanel, a Dior kollekciói mind muníciót adtak az influenszereknek, nem beszélve a brit Burberry divatházról, ami önmagában több mint ötvenféle változatban mutatott be drapp szetteket.
Számunkra mindebből a legfontosabb: a bézs nem áll jól mindenkinek. Lehet szeretni, de tudni kell, kihez milyen színek illenek, és ez alapján kell megválasztani, milyen mértékben engedünk teret a natúrmániának saját életünkben.
6. Batikolt minták
A szezonnyitó Coachella Fesztivál kapcsán is láthattuk, hogy a batikolt minták megkaphatják az „IT” jelölést, szép számmal akadtak ugyanis celebritások, akik a hippis mintában látták meg a tökéletes bulihangulatot. Döntésük mondjuk érthető, „a természet leánya” stílus alapeleme a minta, de amint azt Romee Strijd bemutatta, keverhető a batikolt hatás sportos elemekkel is.
A divatbemutatókon az R13, a Prada, az MSGM és még Christian Dior kollekciójában is láthattunk batikolt szetteket, a divatirányzatot pedig egyhangúan a top trendek közé szavazták a legnagyobb divatmagazinok is.
Minél inkább belemegyünk a jó időbe, a batikmintás szettek annál többször fordulnak elő az Insta-feedekben, aminek örülhetnek a ruhamárkák, az Edited piacelemző cég adatai alapján ugyanis jól bespájzoltak batikolt ruhákkal: az elmúlt három hónapban bő 800 százalékkal nőtt a fast fashion márkáknál az ilyen ruhák és kiegészítők száma.