„Hajlamos vagyok rengeteg kutatást végezni, magamba szívni, majd elfelejteni és csak csinálni. A képek, a színek és a korabeli részletek megmaradnak a fejedben, de jó, ha megszabadulsz tőlük, és saját magadat is beleviszed az alkotásba. Az előkészületek kulcsfontosságú része az anyagok felkutatása és megvásárlása, mivel a legtöbb ruhát a semmiből tervezzük meg és készítjük el a stúdió műhelyében, illetve szabadúszó jelmezkészítők bevonásával” – magyarázta a British Heritage magazinban Amy Roberts jelmeztervező, milyen munkamódszerrel készülnek a brit királyi családról szóló Netflix-sorozat, A korona jelmezei.
Bár minden egyes, a sorozatban feltűnő öltözék megalkotása nagy odafigyelést igényelt, kétségkívül a brit királyi család elsőszámú divatikonja, Diana hercegnő gardróbja jelentette a legnagyobb kihívást és egyben a legnagyobb játékteret is az öltözékeken dolgozó szakembereknek. Ezen belül is különösképp azok a szettek, melyeket Elizabth Debicki Lady Di szerepében a jelenleg futó ötödik, illetve a készülő hatodik évadban visel, hiszen ezek azok az outfitek, melyek leginkább megmaradtak mindenki emlékezetében. Egyes jelmezek csupán jellegükben idézik Diana hercegnő stílusát, míg akadnak olyan öltözékek is, melyek konkrétan beazonosíthatók, bár ezek esetében sem történt feltétlenül szolgai másolás. Éppen úgy, ahogy maga a produkció sem egy az egyben a valóságot adja vissza, hiszen nem dokumentum- hanem drámasorozatról van szó, még ha erről sokan meg is feledkeznek.
És most lássunk néhány példát!
Rögtön az első részben, a királyi család 1991-es olaszországi útján viseli a sorozatbeli Diana ezt a virágos ruhát, melyet a valódi walesi hercegné egyik öltözéke ihletett. A szabás, különös tekintettel az ujjmegoldás egyértelműen felismerhető, a ruhaanyag mintája azonban csak stílusában, árnyalataiban hasonló. Épp úgy, ahogy az évszám és az alkalom. A valóságban Diana 1992-ben, a sevillai világkiállításon jelent meg ebben a Bellville Sassoon kreációban.
A fekete galléros, vörös kosztüm árnyalatában különbözik leginkább az eredetitől, miközben azonban nem csak arra az egy konkrét öltözékre utalhat, melyhez a leginkább hasonlít. Lady Di ugyanis nyilvános megjelenésein gyakran viselt különféle vörös kosztümöket, olyan árnyalatban is, mint a sorozatbeli darab.
A kreatív gondolkodásmód újabb példája a középső képen látható jelmez, mely Diana hercegnő két hasonló öltözékének fúziójaként is felfogható. A flitterekkel díszített anyag ugyanis azt a Jacques Azagury ruhát idézi, melyben Diana A hattyúk tava 1997-es díszelőadásán jelent meg a Royal Albert Hallban, a szabás viszont jobban hasonlít arra a Catherine Walker kreációra, melyben két évvel korábban a Vanity Fair vacsoráján vett részt.
És persze vannak azok az öltözékek, melyek olyan mértékben legendásak, hogy azokon érdemben változtatni nem érdemes, sőt nem is szabad. Tipikusan ilyen az a bizonyos bosszúruha, melyet Diana hercegnő a Vanity Fair 1994-es partiján viselt, ugyanazon a napon, amikor a televízió bemutatta azt a dokumentumfilmet, melyben Károly herceg először vallotta be nyilvánosan viszonyát Camilla Parker-Bowlesszal. Ezt az outfitet, a ruhát és a kiegészítőket is beleértve gyakorlatilag egy az egyben adja vissza a jelmez, melynek ebben az esetben pontosan ez is feladata.