nlc.hu
Aktuális

Megszólalt a Mol az üzemanyaghiányról

Mol-ügyvezető a benzinhiányról: „A helyzet egyértelműen kritikus”

A Mol ügyvezetője szerint is kritikus az üzemanyaghiány az országban, a vállalat elérte logisztikai kapacitásának a határát, és hiába indult újra a Dunai Finomító, még hetekig eltarthat, mire elérik a teljes kapacitást.
tankol

Vasárnap estére Budapesten és az ország más pontjain is több helyen kifogytak az üzemanyagból a benzinkutak, erre a hétre pedig még súlyosabbá vált a helyzet: kedden volt olyan töltőállomás, amelyiknél több száz méteres sor alakult ki.

Az ellátási problémákról megszólalt a Mol vezetője is. 

Az ellátási helyzet egyértelműen kritikus, a kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteznek, beindult a pánikvásárlás

– mondta az Indexnek a Mol ügyvezető igazgatója.

Bacsa György szerint az olajtársaság minden tőle telhetőt megtesz. „A tankerautóink éjjel-nappal szállítanak, a munkatársaink folyamatosan töltik a benzinkutakat, a szakembereink pedig a korábban meghibásodott üzem karbantartási munkáinak befejezése után azon dolgoznak, hogy a teljes Dunai Finomító fokozatosan újrainduljon. A termelésből hiányzó árut importból pótolja a Mol – novemberben minden negyedik liter gázolaj Szlovákiából jött –, de vállalatunk elérte a logisztikai kapacitásának határát: ennél több árut egyszerűen fizikailag nem tudunk behozni”.

Közben a Mol a karbantartás után újraindította a Százhalombattán található Dunai Finomítót, a teljes kapacitás elérése azonban hetekig is eltarthat. Ahhoz ugyanis, hogy a helyzet stabilizálódjon, az importnak is helyre kellene állnia – erről már a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója a Kossuth rádió Déli krónikájában beszélt. Bacsa György hozzátette, hogy a Mol teljes kapacitása nem elég a magyar piaci igények kielégítéséhez, ehhez mintegy 30 százalék import is kell, és a jelenlegi kereslet mellett a logisztikai túlterheltség feloldásához arra is szükség van, hogy a többi kiskereskedelmi és nagykereskedelmi partner aktivitása is erősödjön.

Az elmúlt héten a benzin kereslete kétszerese, a dízelé másfélszerese volt a tavalyinak, a napi kiskereskedelmi kiszállítási igény 30 százalékkal meghaladta a teljes logisztikai napi kapacitást, miközben az import jelentősen visszaesett. „Jelenleg azzal küzdünk, hogy nem érjük utol magunkat, ma már szinte az összes kutunkat érinti az, hogy valamelyik termék leürül. Körülbelül 70 kutunk, a teljes hálózat egynegyede, pedig teljesen leürült” – mondta a Mol ügyvezetője.

Forrás: MTI/nlc

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top