nlc.hu
Magyarország kúl
Odavagyunk a kínai robotporszívókért

Odavagyunk a kínai robotporszívókért

Okoskütyük, robotporszívó és vezeték nélküli fejhallgató voltak a tavalyi év legnépszerűbb termékei a kínai webáruházakból vásárló magyarok körében.

Illusztráció: Pixabay

Ha kínai termékek online vásárlásáról van szó, a 30 évesnél idősebb férfiak a leglelkesebbek, akik átlagosan 10 ezer és 100 ezer forint között költenek egy évben a különböző távol-keleti webáruházakban – derül ki a Rendeljkínait.hu kutatásából.

A vásárlás igen ritkán impulzív, a legtöbben tudatosan választanak, teszteket és értékeléseket is olvasnak a kiszemelt termékről, mielőtt annak megrendelése mellett döntenének. A robotporszívó, az okoskütyük és a vezeték nélküli fejhallgató voltak tavaly a legnépszerűbb termékek. Idén januárban pedig az akciókamerák és a projektorok is felzárkóztak a sorba.

A válaszadók alapvetően elégedettek a kínai gyártótól rendelt, jellemzően elektronikai eszközökkel, szerintük azok ma már legalább olyan minőségűek, mint európai és amerikai versenytársaik.

A felmérés szerint a Kínából rendszeresen rendelők több mint kétharmada 29 évesnél idősebb férfi, a látogatók mindössze 6 százaléka nő. A válaszadók több mint fele általában havonta néhány alkalommal vásárol Kínából, de vannak extrém esetek is:

„Még minket is meglepett, hogy néhány lelkes válaszadó saját bevallása szerint napi rendszerességgel rendel valamilyen kínai terméket online. Ezek jellemzően kisebb értékű, alig párszáz forintos apróságok”

– mesélte Bicsérdy Gergő, a kutatást végző platformcsalád alapító-tulajdonosa.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top