Utazás

SPAR üzlet a ferihegyi Liszt Ferenc repülőtéren

Ferihegyi lifehack: így vehetsz olcsón ételt a budapesti repülőtéren

Mutatunk egy sokak által nem ismert helyet a 2B terminál érkezési szintjén, ha nem akarsz elszállt árakon ételt venni a Liszt Ferenc repülőtéren.

Jól tudja minden utazó, hogy aki a repülőtéren szeretne enni vagy inni, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Nincs ez másként a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren sem, viszont van egy sokkal olcsóbb, alternatív megoldás, ha valaki ennivalót szeretne vásárolni, mielőtt felszáll a gépe.

Simon-Pintér Evelin repülőgép-pilóta osztotta meg a TikTokon, hogy

sokan nem tudnak róla, de a ferihegyi repülőtéren van egy SPAR, ahol a városban megszokott, bolti árakon lehet vásárolni.

Az üzlet a 2B terminálon található, az érkezési szinten, mutatjuk a térképet (ami a Budapest Airport oldalán böngészhető is):

Ferihegyi repülőtér 2B terminál érkezési szintje

Az épület bal sarkában található a ferihegyi élelmiszerbolt (Forrás: Budapest Airport)

„Ha a parkoló felől jössz vagy a 200E busszal, akkor le sem kell sétálnod a lépcsőn, ott lesz az épület bal sarkában a földszinten” – írja a repülőgép-pilóta, akivel korábban interjút is készítettünk.

Olyat vegyél, amit átvihetsz

Mivel a szupermarket a repülőtér biztonsági ellenőrzés előtti részén található,

innivalót teljesen felesleges a boltban venni az útra, mert nem fogják átengedni az átvizsgálásnál.

Persze ha valaki megszomjazott egy üdítőre, és megissza az ellenőrzés előtt, az simán működik. Ételt viszont gond nélkül átvihetünk, így nemcsak egy gyors uzsonnát érdemes vásárolni, hanem akár a leszállás utáni órákra is betárazhatunk nasikból és harapnivalóból.

„Akkora madár voltam, hogy ezt nem tudtam”

A videóhoz hozzászóló netezők egy része helyeselt, hogy régóta ismeri az üzletet, és rendszeresen vásárol ott, amikor utazik.

• „Itt éltem, amíg check-inben dolgoztam. Plusz amikor repültem, akkor is itt vettem nasit.”
  • „Megérkezünk Magyarországra, első utunk a reptéri Spar! Kakaós csigát veszünk mindig a kisfiunknak!”

Másoknak viszont fogalmuk sem volt az üzletről, és olyanok sem tudtak róla, akik rendszeresen repülnek.

• „Évek óta havi kétszer megyek-jövök, és akkora madár voltam, hogy ezt nem tudtam.”
  • „Szerintem 15-20 alkalommal repültem már innen, de eddig nem tudtam arról, hogy van SPAR.”
  • „Finom szenyát vettem… bent pedig nagyon sokba került volna, ha kajálunk… még leértékelt cucc is volt.”
  • „Ez életmentő, köszönöm! Glutén-, tejfehérje- és tojásallergiás vagyok. A reptér vendorai egyáltalán nem ajánlanak semmi ilyen kaját!”

Nyithatna korábban is

A ferihegyi SPAR mindennap 6 és 22 óra között tart nyitva.

Ez első ránézésre ez a nyitvatartási idő több mint elég, de ne feledjük, hogy egy repülőtérről van szó, ahová a gépindulás előtt másfél-két-három órával hamarabb érkeznek az utasok. És mivel a bolt a biztonsági ellenőrzés előtt található, sok reggeli járathoz siető ember örülne, ha korábban nyitna az üzlet.

Általában csak kevesen kockáztatják, hogy ha mondjuk egy reggel 7-kor induló gépre van jegyük, akkor 6 óra után még beugranak vásárolgatni – ami hosszabbra nyúlhat, ha nagy a sor –, és utána még át kell jutni a biztonsági ellenőrzésen, illetve meg kell keresni a beszállókaput is.

Magyarok és külföldiek igényeire szabva

A Budapest Airport oldala szerint a 2B terminál érkezési szintjén található City SPAR szupermarket gyors bevásárlást biztosító üzlet, amely „kielégíti a repülőtér hazai és soknemzetiségű utazóközönsége igényeit is” – akármit is jelentsen ez.

SPAR üzlet a ferihegyi repülőtéren

SPAR szupermarket a ferihegyi repülőtéren (Fotó: Spar)

„Az üzlet kínálatában nagy hangsúlyt kaptak a prémium kategóriába tartozó termékek, az azonnal fogyasztható élelmiszerek, a friss helyben sütött pékáruk, és különösen gazdag a sajtválaszték – olvasható a leírásban. – A légikikötőben megforduló utasok megtalálják a külföldiek által leginkább keresett, Magyarországra jellemző élelmiszerféleségeket, valamint egyfajta »nemzetek konyhája» típusú választékot is kínál a bolt (pl. az ázsiai, vagy az olasz konyha ízei).”

Ezért drága enni-inni a reptéren

Szinte minden utazó be tud számolni olyan esetről, amikor leesett az álla a repülőtéri árak láttán, és tavaly mi is részletesen írtunk arról, hogy miért méregdrága enni-inni a reptereken. Akkor a Budapest Airport (BA) azt írta, hogy a reptéri kereskedelmi egységek maguk határozzák meg, mit mennyiért adnak. A BA szerint egyébként az általuk „viszonyítási alapként kezelt európai légikikötők kínálatának tükrében a budapesti repülőtér árai nem számítanak magasnak.” Hozzátették, hogy a vámmentes lehetőséget kihasználva kedvezményesen is vásárolhatnak az utasok.

A budapesti Liszt Ferenc repülőtér

A budapesti Liszt Ferenc repülőtér (Fotó: Matthew Horwood/Getty Images)

Általánosságban egyébként az a helyzet, hogy az üzletek egy repülőtéren jóval magasabb bérleti díjat fizetnek, mint máshol, többe kerül az élelmiszerek tárolása, szállítása, és nagyobb kiadást jelent a munkaerő is. Ezeket a plusz költségeket mind áthárítják a vevőkre.