nlc.hu
Trend

A tánc nem csak a vékony emberek kiváltsága

Lizzy megmutatja a világnak, hogy kerekdeden is lehet jól táncolni

2017 januárjában Lizzy Howell úgy döntött, hogy nyilvánossá teszi az Instagram profilját, mert el szerette volna érni az 1000 követőt.  Arra nem gondolt, hogy a következő posztjával felrobbantja az internetet.,
Lizzy Howel, tánc, túlsúly

Lizzy videója azért lett annyira népszerű, mert nem egy megszokott, filigrán testű táncost láthattunk benne, hanem egy jóval dúsabb idomokkal rendelkező lányt. A hozzá hasonló alkatú lányok eddig nem is remélhették, hogy a táncos pályára léphessenek, pláne, ha a klasszikus balettről van szó. Pedig, ahogy azt Lizzy is igazolja, nem csak vékony testtel lehet jól táncolni.

Ma Lizzy több mint 200 000 Instagram, és 300 000 TikTok követővel rendelkezik. A videót, amelyen a delaware-i stúdiójában táncol, több mint félmillióan látták.

Csak önmagamat adtam

–  mondta Lizzy a Teen Vogue-nak, amely egy hosszú riportban mutatta be a fiatal lányt az olvasóiknak.

Népszerűsége érthető, hiszen története és kiállása nagyon fontos azok számára, akiket sokat gúnyolnak, bántanak a külsejük miatt. Bevallása szerint számára is nehéz volt túlsúllyal felnőni.

„Egész életemben terrorizáltak” – mondta a táncos, aki a delaware-i Milford-ban nőtt fel, és élete igen tragikusan indult. Édesanyja egy autóbaleset következtében meghalt, így a kicsi Linda a nagynénjéhez került, aki rengeteg iskolán kívül programra küldte: a focitól kezdve a gyeplabdán a hokiig, a kislány sok mindent kipróbált. Így került gyerekkorában kapcsolatba a tánccal is, mint önkifejezési eszközzel.

Bár szorgalmas gyerek volt, mégis úgy érezte, hogy a balett tanárai nem láttak benne szakmai potenciált. Hiába tudta jól a technikát, azt mondták neki, hogy fogynia kell, ha jobb szerepeket akar kapni és sikeresebb akar lenni a balettben – különben váltson más táncformára.

Nem tette

Sőt, még többet kezdett táncolni, amikor 9. osztályos korában kiderült, hogy egy ritka agyi betegségben szenved, ami akkor jelentkezik, amikor a koponyán belüli nyomás túlságosan megnő. Ennek következtében Lizzy súlyos fejfájásoktól szenvedett, amelyek csak egy drasztikus és fájdalmas orvosi eljárással, gerincvelői csapolással enyhültek. 

Azonban a legnehezebb időszakban a siker rámosolygott, hiszen ekkoriban posztolta az Instagramra az ominózus videót, ami aztán bejárta a világot.

Lizzy egyik pillanatról a másikra népszerű lett,  ám a hirtelen jött siker nem szédítette meg . Bevallása szerint igyekszik bölcsen használni az Instagram fiókját, és azt, hogy rengeteg emberhez elér.

Az  Instagram és TikTok oldalán  improvizációk, saját koreográfiák, fitneszvideók és személyes élménymegosztások váltják egymást. Szinte mindenről megnyílik a követőinek: mesélt például a Teen Vogue fotózásról is, de szívesen válaszol egyéb kérdésekre is.

Most úgy fest a fiatal lány révbe ért, hiszen titokzatosan írt egy meghallgatásról, és egy meg nem nevezett menedzserről, akivel már le is szerződött. Azt is elárulta, hogy hamarosan Dél-Kaliforniába költözik.

Bár az álmai épp most válnak valóra, hiszen azzal foglalkozhat a jövőben, amit mindig is szeretett volna, ezzel együtt nem fél megkérdőjelezni és leszólni az iparágat, amiért hiányzik belőle a testek sokszínűsége. Továbbra is keményen elmondja a véleményét, ha igazságtalanságot, diszkriminációt tapasztal.

Nemrégiben a közösségi médiában például elmesélte egy korábbi tapasztalatát, ami a népszerű American Eagle üzletében történt vele, ahol elmondása szerint az egyik eladó megszégyenítette őt, amiért megnézett néhány, kisebb méretű ruhadarabot.

Belépésekor azonnal megkérdezte tőle, hogy szüksége van-e segítségre a megfelelő méret kiválasztásához.

Lizzy kiírása után az üzlet elnézést kért tőle egy Instagram posztban, a lány pedig privát üzenetben felajánlotta, hogy szívesen beszél a vállalatnak a tudattalan előítéletességről, és kért egy időpontot a cég vezetőjéhez. Válaszában az American Eagle közölte Lizzy-vel, hogy a vezetőséget tájékoztatták a történtekről, valamint a részlegeiket, és biztosították arról, hogy kivizsgálják az esetet, azt azonban nem tudták megígérni, hogy a cég igazgatója találkozik Lizzy-vel…

Lizzy szerint két olyan márka van, amely előremutató a témában: az ASOS, mert ugyanazt a terméket kínálják plus size és normál méretben, és a Girlfriend Collective, mert fenntarthatóak, és mert különböző testalkatú modelleket használnak a kampányaikban. 

Lizzy egyébként nem pesszimista, még ha a mai napig érik is negatív tapasztalatok. Szerinte jó irányba haladunk, és ezért hálás is, ugyanakkor szeretné, ha nem címkéznének plus size-nak embereket, és szerinte nem kellenének az üzletekben plus size részlegek, amelyek csak erősítik a címkézést és a megkülönböztetést.

Fotó: Lizzy Howel Facebook oldala

Több önelfogadás, több boldog ember

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top